Cum poți combate stresul?

 

Beneficiile exercițiilor fizice – îmbunătățirea stării fizice și combaterea bolilor

Stresul și anxietatea sunt o parte normală a vieții, dar tulburările de anxietate nu (acestea afectează 40 de milioane de adulți, fiind cele mai frecvente boli psihiatrice). Exercițiile fizice pot ajuta la combaterea stresului pentru a ameliora anxietatea și tulburările asociate.

Studiile arată că acestea sunt foarte eficiente pentru reducerea oboselii, pentru îmbunătățirea vigilenței și a concentrării. Acest lucru poate fi util, în special, atunci când stresul ți-a epuizat rezervele energetice sau ți-a redus capacitatea de concentrare. Stresul are un impact negativ asupra creierului, afectând implicit și celelalte funcții ale organismului. Activitățile fizice produc endorfine – substanțele chimice din creier care acționează ca analgezice naturale și care, de asemenea, îmbunătățesc capacitatea de a dormi, ceea ce, la rândul său, reduce stresul. Psihologii care studiază modul în care exercițiul fizic ameliorează anxietatea și depresia sugerează că o plimbare de 10 minute poate fi la fel de bună ca un antrenament de 45 de minute.  

Iată care sunt cele mai eficiente tehnici de relaxare:

  • Meditaţia

Câteva minute de practică pe zi pot ajuta la înlăturarea  anxietății. Dr. psiholog Robbie Maller Hartman spune că “Meditația zilnică poate adapta căile nervoase ale creierului, făcându-ne mai rezistenți la stres”.

meditation-stock

  • Exercițiile sunt unele dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face pentru a combate stresul. Ar putea părea contradictoriu, dar punerea stresului fizic asupra corpului prin exerciții fizice poate ajuta la ameliorarea stresului mental, iar beneficiile sunt mai puternice atunci când faceți exerciții în mod regulat. Persoanele care fac exerciții în mod regulat au un grad de risc mai scăzut de a se confrunta cu anxietatea. Există câteva motive în spatele acestei situații:
  1. Hormonii de stres: Exercițiul scade hormonii de stres ai organismului, cum ar fi cortizolul, pe termen lung. De asemenea, ajută la eliberarea endorfinelor.
  2. Somnul: Exercițiile pot îmbunătăți, de asemenea, calitatea somnului, care poate fi afectată negativ de stres și anxietate.
  3. Încrederea: Vă puteți simți mai competent și mai încrezător în corpul dumneavoastră, ceea ce la rândul său promovează bunăstarea mintală. Încercați să găsiți o activitate care vă place, cum ar fi mersul pe jos, dansul sau alpinismul. Activitățile care utilizează mișcări repetitive ale grupurilor mari de mușchi, cum ar fi mersul pe jos sau jogging-ul, pot fi considerate soluția ideală pentru alungarea stresului.

exercise

  • Suplimentele alimentare:

Iată o scurtă trecere în revistă a câtorva suplimente ce sunt folosite pentru a reduce stresul și anxietatea: balsam de lămâie, omega-3, ceai verde.

  • Utilizarea uleiurilor esențiale sau arderea unei lumânări parfumate vă poate ajuta să vă reduceți sentimentele de stres și anxietate. Unele mirosuri sunt deosebit de liniștitoare. Iată câteva dintre cele mai calmante arome: lavandă, trandafir, muşeţel, tămâie sau portocală.
  • Reduceți consumul de cofeină

Cofeina este un stimulant găsit în cafea, ceai, ciocolată și băuturi energizante. Dozele mari pot crește anxietatea, oamenii având praguri diferite pentru cantitatea de cafeină acceptată de organism.

CS0KxdfXAAA_QGT

  • Guma de mestecat;
  • Petreceți timp cu prietenii și familia;
  • Ascultați muzică liniștitoare;
  • Respirația profundă:

Stresul mental vă activează sistemul nervos simpatic, semnalizând corpului dumneavoastră să intre în modul „luptă-sau-zbor”. În timpul acestei reacții, hormonii de stres sunt eliberați și simțiți simptomele fizice ale stresului – inima bate mai repede, respirația devine mai rapidă și vasele de sânge se contractă. Exercițiile de respirație profundă vă pot ajuta să activați sistemul nervos parasimpatic, care controlează răspunsul de relaxare. Există mai multe tipuri de exerciții de respirație profundă, incluzând respirația diafragmatică și respirația abdominală.

bigstock-stress-reduction-concept--rel-81234536

Autor: Cristina Cață, voluntar, anul II

Surse bibliografice:

  1. https://adaa.org/living-with-anxiety/managing-anxiety/exercise-stress-and-anxiety
  2. https://www.webmd.com/balance/stress-management/stress-management-relieving-stress#1
  3. https://www.healthline.com/nutrition/16-ways-relieve-stress-anxiety#section16

„Pharmacy is about drugs,  so I’m going to be your addiction!” – SSFBlog

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s